Media społecznościowe w działaniach marketingowych
Jednym z obszarów działalności agencji marketingowej są social media, czyli media społecznościowe. Kanały te służą do komunikacji z potencjalnymi klientami, wysyłania do nich określonych przekazów i budowania lojalnej grupy odbiorców.
Jak prowadzić działania w social media i jak właściwie dobierać kanały?
Serwisy społecznościowe – jakie?
Do najbardziej znanych serwisów społecznościowych zaliczamy oczywiście Facebook, Twitter, LinkedIn, Google , Pinterest, Youtube, Snapchat, Instagram, a także nieco mniej popularny w Polsce Vine. Kanały te umożliwiają nie tylko nawiązywanie kontaktów towarzyskich, ale służą także do celów biznesowych.
Media społecznościowe wykorzystywane są również w działaniach marketingowych, promocyjnych i sprzedażowych. Wzmacniają świadomość odbiorców, a także pomagają generować zyski.
Które z tych narzędzi najlepiej wykorzystywać przy różnego typu działaniach?
Media społecznościowe do udostępniania treści
Do udostępniania różnego rodzaju treści, pod postacią zdjęć, infografik czy krótkich filmików, najlepiej nadają się Instagram, Snapchat, Vine oraz SlideShare, czyli serwis umożliwiający udostępnianie prezentacji. Takie działania są z pewnością bardzo cenne w każdej kampanii marketingowej prowadzonej w social media.
Kanały społecznościowe do kontaktów biznesowych
Doskonałym kanałem społecznościowym, służącym do nawiązywania kontaktów biznesowych jest LinkedIn. Nie wymaga tak stałego zainteresowania jak Facebook, dlatego możemy poświęcić mu znacznie mniej czasu.
Nie oznacza to jednak, że możemy o nim po prostu zapomnieć! Po prostu nie ma potrzeby publikowania treści na LinkedIn codziennie, co zdarza się w przypadku Facebooka. A jaki kanał wymaga najczęstszych aktualizacji? Zdecydowanie Twitter.
Na Twitterze możemy publikować codziennie i to kilka razy! Pamiętaj, by nie publikować bezwartościowych treści, ale takie informacje, które będą interesujące dla odbiorcy – dane, statystyki, wyniki sondaży i tym podobne.
Drukujemy nie tylko zwykłe naklejki ale także vlepki, takie vlepy to świetny środek reklamowy